שלבים בהתפתחות תינוקות שלבים בהתפתחות תינוקות

משחקי התפתחות לתינוקות

טיפים לבחירת צעצועים תינוקות ולעידוד התפתחות תינוקות מגיל חצי שנה ועד גיל 4

אנחנו בטוחים שחדר המשחקים או ארון המשחקים שלכם עמוס ומלא בכל המשחקים החדשניים ועדין, באותה נשימה, אנחנו בטוחים שהילדים הקטנטנים נהנים למשוך מארון המטבח את הסירים או פשוט סתם לזרוק את הבגדים מהשידה.

משחקי ילדים וצעצועים לתינוקות יכולים להיות משמעותיים בקידום ועידוד התפתחות תינוקות, אבל חשוב גם לא להגזים ולאפשר לילדים להכיר את המרחב ולהתנסות בכל פעם בצעצוע אחר.

הבעיה היא שאנחנו נכנסים לחנות ומתפתים לקנות עוד ועוד ולא בטוח שאת הכל הבייבי צריך. לפעמים אפילו הפוך- עודף גירויים מבלבל ולא מאפשר להתמקד במקום אחד או במשחק לאורך זמן.

לפני שאתם יוצאים לקנות צעצועים לתינוקות – בדקו האם זה משחק שאתם באמת צריכים או שהתינוק זקוק לו, או שהקנייה היא בשבילכם. לפעמים זה בהחלט בסדר לקנות משהו שאתם רוצים, אבל חשוב להבין את זה לפני הקופה

שלב אחרי שלב- מה כדאי לדעת?

גיל לידה עד חצי שנה

עד גיל חצי שנה התינוק שלנו פחות זז. זה השלב בו הראייה והשמיעה כמו גם היכולת לאחוז בדברים, מבשילים. בשלב זה מומלץ לבחור צעצועים שמגרים את חושי הילד לדוגמת ספרים בלי הרבה צבעים, שיהיו קשיחים ולידו במיטה, מוביילים עם מוזיקה, ועוד.

גיל חצי שנה עד שנה

בשלב זה התינוק זז יותר, יודע להתהפך ובין גיל חצי שנה לשנה גם לומד לזחול ולהתיישב. היכולת שלו להגיע ממקום למקום, ולנסות להכיר את הסביבה, מחייבת אותנו להיות ערניים. חפשו משחקים מעודדי זחילה. חפשו משחקים זזים, נוסעים או כאלה שהפעוט יכול לעקוב אחריהם או לנסות להגיע אליהם. לא כדאי הציף במשחקים רועשים מדי או לייצר סביבה עם המון מוזיקה.

מומלץ בשב זה גם לחשוף אותו לתחושות שונות בבדים שיהי לידו, בחומרים שונים של צעצועים כמו עץ ופלסטיק.

גיל שנה עד שנה וחצי

בגיל זה הילדים בדרך כלל כבר הולכים או מתנסים בצעדים ראשונים. הם שולטים היטב בידיים ויכולים להסיע מכונית או לבנות מגדל קוביות. חקר הסביבה חשוב בגיל הזה ולכן מומלץ לחפש משחקים שניתן להרכיב או לבנות איתם.

זה גיל בו ילדים רבים מכניסים לפה את הדברים שנמצאים סיבת ולכן חשוב שכל צעצוע או משחק יהיה בטיחותי ולא כזה בעל חלקים קטנים המתפרקים וניתן לבלוע אותם.

גיל שנה וחצי עד שלוש

בתקופה זו הילדים כבר יכולים לשחק גם במשחקי דמיון, זה שלב שהדמיון מתפתח אצלם וגם במשחקי קופסא מתאמי גיל. זה הזמן לקנות בובות משחק, מכוניות, לשחק בבצק ובערכות יצירה שיתאימו לגיל.

גיל שלוש ומעלה

המשחק החברתי מתחיל להתפתח, כלומר אם עד עכשיו הילדים שיחקו לבד או בהכוונה, עכשיו הם משחקים יותר זה עם זה. ניתן ממש לראות את המעבר מהשלב בו הם משחקים אחד לצד השני ומדי פעם פונים אחד לשני, לשלב בו יש להם משחק דמיוני, וחברתי. הצעצועים המומלצים הם משחקי הרכבה, צעצועי דמיון, חיות למיניהן.וכמובן מפגש עם ילדים בני גילם

איך לרענן את המשחקים בבית?

באופן לא מפתיע, אתם המשחק הכי נחשק, מעניין ואהוב! שבו עם הקטנטנים על השטיח ושחקו איתם. לא תמיד משנה מה המשחק אבל הנוכחות שלכם היא המשמעותית.

עשו סדר במשחקים של הקטנטנים והשאירו את הדברים שהם הכי אוהבים. כל שבוע הוציאו משחק אחר – כך לא יהיה עומס והם ייהנו מהמשחקים הקיימים.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת