בחילות בהריון בחילות בהריון

כל השיטות למנוע בחילות בהריון

מלפפון? שקדים? מים קרים? מזל שבחילות בהריון, שמלוות נשים רבות, עוברות בדרך כלל לאחר הטרימסטר הראשון. מה אפשר לעשות ואיך להתמודד עם התחושות. מדריך להריונית

 

יש נשים שעוד לפני בדיקת ההריון מרגישות בחילות יודעות שזה זה. אצל רובן הבחילות יעברו לאחר 3 חודשים ולפעמים יחזרו בסיום ההריון למה מרגישים בחילה ומה כדאי לעשות?

למה מרגישים בחילות בהריון?

בחילות בהריון נובעות משלוש סיבות

1. עלייה ברמת ההורמון hCG –

2. עלייה בהורמון האסטרוגן

3. שינויים בעיכול אצל חלק מהנשים- נשים הסובלות ממעי רגיז או קשיים אחרים בעיכול יסבלו יותר מבחילות או קשיי עיכול אחרים בהריון

 

איך אפשר למנוע בחילות בהריון?

 

מסתבר שמלבד תרופות הניתנות לנשים עם בחילות קשות, יש מספר תרופות סבתא לבחילות בהריון שעובדות:

לא חריף – מאכלים חריפים ומלוחים כמו מתובלים, לא מומלצים לנשים הסובלות מבחילות.

הקפדה על ארוחות  – הבחילה יוצרת מצב בו אין רצון לאכול. אבל חשוב דווקא לאכול ולא לדלג על ארוחות. גם רעב יכול לגרום לבחילה. אם קשה לאכול נסי לנשנש קרקרים או דברים קלים, רק לא לעבור את התקופה ללא אוכל.

אחרי הארוחה – מומלץ להימנע  משכיבה מיד לאחר האוכל. שכיבה במצב אופקי עלולה להגביר את תחושת הבחילה ולתחושה שהאוכל "עולה" למעלה. שבי לאחר הארוחה או התהלכי.

ארוחות קטנות: ארוחות גדולות מכבידות עלולות להחמיר בחילות בהריון. נסי לאכול ארוחות קטנות לעיתים קרובות במהלך היום. במקום שלוש ארוחות גדולות, אכלי 5-6 ארוחות קטנות יותר.

לא מטוגן– מסתבר שמטוגן מכביד על מערכת העיכול ויוצר תחושה לא נעימה ובחילה. לנשים הסובלות מבחילות הריון כדאי להימנע ממזון מטוגן. אז אולי השווארמה קורצת לכם מהדוכן ברחוב אבל מומלץ לוותר עליה, לפחות בטרימסטר הראשון.

שתייה: מומלץ לשתות הרבה נוזלים בין הארוחות. מומלץ כמובן לשתות מים אבל אם את סובלת מבחילות בהריון מים חמים עם לימון סחוט או ג'ינגר – שידוע כמקל מאד על הבחילות, מומלץ. שתייה עוזרת להקלה על בחילה ואם את סובלת מהקאות אז השתייה תחזיר לגוף את הנוזלים שמאבדים.

ארטיקים ונשנושים: ארטיקים או שלוקים קפואים במקפיא יכולים לעזור לבחילות בהריון. קרח, שלוקים וארטיקים מקלים על התחושה ועוזים להתמודד. את יכולה להכין קוביות קרם עם לימון או מים עם ג'ינגר שעוזר גם הוא.

רפואה אלטרנטיבית:  לרפואה האלטרנטיבית יש פתרונות להקאות ולבחילות וכדאי לברר מה יכול להתאים לך. מדיקור ועד צמחים שיכולים לעזור.

רפואה רגילה: אם הבחילות לא עוברות או שהן לא מאפשרות לך לתפקד כדאי להגיע לרופא ולקבל עזרה או תרופות מקלות ולא לסבול

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת