התפתחות תינוקות התפתחות תינוקות

התפתחות מוטורית בחודש הראשון לחיים

בשעה טובה הגעתם הביתה. יצאתם לפני מספר ימים מאותו בית, זוג מרוגש וחסר סבלנות וחזרתם כמשפחה.

אין תחושה מרגשת יותר. אבל יחד עם ההתרגשות והשמחה יש לא מעט אחריות, שאלות והתלבטויות. לא באמת הכינו אתכם לרגע הזה, נכון שהתכוננתם, עברתם קורס, קראתם מאמרים, שאלת חברים, אבל לתחושה הזאת אין דרך להתכונן. הרבה שאלות יתעוררו ויצוצו במשך הימים הקרובים, וכל שאלה לגיטימית וטובה. ריכזנו כמה הסברים ושאלות שיכולות להתעורר.

מה התינוק כבר עושה?

התינוק שלכם ישן ואוכל, זה מה שהוא יעשה בימים הקרובים. אחרי מספר ימים של הסתגלות שלכם ושלו בטח תשמעו את השאלה – אז מה הוא כבר עושה? ברוכים הבאים למרוץ החיים. לעשות, להספיק, לעבור. אז רגע, שנייה, הוא רק יצא מהמקום הכי מוגן בעולם, שם הוא היה 9 חודשים, בטוח ומאושר. ייקח לו קצת זמן לענות על ציפיות העולם וזה ממש בסדר.

במהלך החודש הראשון לחיי התינוק שלכם אתם תראו שינוי, למעשה שלוש השנים הראשונות עמוסות שינויים, למידה והסתגלות יותר משנים רבות אחרות שעוד יגיעו. אם בימים הראשונים התינוק עשוי להראות לכם קצת "נוקשה", מכורבל בתנוחה המוכרת לו, שריריו מכווצים ותנועותיו קופצניות וחסרות שליטה, הוא לאט לאט יפתח וישתנה. ישנם תינוקות ערניים יותר, נדמה כי הם חוקרים את העולם במבט, ויש תינוקות שישנים יותר, זה בסדר.

חשוב לדעת כי בשלב זה התינוק מונע מרפלקסים, רפלקסים קדומים שעזרו לו וקיימו אותו ברחם ושעומדים להעלם במשך החודש הראשון ולהפוך לתנועות רצוניות.

רפלקס המציצה:

רפלקס שעוזר לתינוק ל"השיג" אוכל. כך שכל גירוי קל באזור השפה יגרום לתינוק להטות את ראשו בניסיון לתפוס את מקור האוכל- הנקה או בקבוק.

רפלקס מורו:

איך שאתם מניחים את התינוק הקטן במיטה, הוא מתעורר. זה מייאש, מתסכל אבל מדובר ברפלקס מורו. מדובר בתנועה לא רצונית המתרחשת כאשר מורידים את התינוק מגובה למצע רך, התחושה היא כנפילה ואז הוא ישמוט את ראשו, יכווץ את אצבעותיו ויפשק את זרועותיו, לעיתים זה דומה להבהלות שבמקרים רבים גורמת לו להתעורר.

רפלקס אחיזה:

מגע בכף ידו של התינוק יגרום לו לאחוז את מה שנגע בו. זה מקסים, מרגש וגורם לכם לחשוב שהוא אוחז בכם, אבל כרגע, זה רק רפלקס.

חיוך:

אין דבר מקסים יותר מחיוך של תינוק, החיוך ממיס כל לב ומשכיח לילה חסר שינה. גם חיוך, בחודש הראשון לחיי התינוק הוא לא מכוון. בהמשך יהפוך לתגובה לגירוי חיצוני.

בחודש הראשון אתם צפויים להיפגש לראשונה עם אחות טיפת חלב ורופא הילדים שלכם. מעקב אמיתי אחרי תינוקך כולל הרבה יותר ממשקל וגובה. ישנן אבני דרך, אשר נקבעו על ידי אנשי המקצוע השונים מתחום הרפואה וההתפתחות ואשר מעבר בהם מסמן התפתחות תקינה, המצביעה על הסתגלות והתגברות גם על קשיים כמתבגרים ובוגרים.

חשוב לזכור לאורך כל השנים שהילד שלך הוא יחיד ומיוחד, יכול להיות שהוא אכן יענה על הצפיות התפתחותיות בזמנים המתאימים ממש לפי הספר, אבל יכול להיות שממש לא. זה לא אומר שהוא פחות טוב, פחות מושלם או פחות מיוחד. זה כן דורש מעקב, הסתכלות מקצועית, רגועה ושקטה, לכל אחד הקצב שלו והדרך שלו, וזה בסדר כל עוד אנחנו מודעים, עוקבים ולא נכנסים להיסטריה.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה