איך בוחרים קרם הגנה לתינוק איך בוחרים קרם הגנה לתינוק

קרם הגנה לתינוק: איך לבחור נכון

כולנו חשופים לפרסומות המסבירות לנו מדוע קרם הגנה חשוב. מעט יודעים כי חשיפה לשמש בגילאים צעירים עלולה להזיק באופן משמעותי לעור. כוויות שמש חמורות במהלך הילדות המוקדמת יכולות להגדיל את הסיכון למלנומה בגיל מאוחר יותר.

קרם הגנה יכול לעזור להגן על התינוקות מפני נזקי השמש ומפני קרני UVA ו-UVB המזיקות. כדי לבחור את קרם ההגנה הנכון עבור תינוקך, צריך לקחת בחשבון את גיל התינוק ואת רגישויות העור של התינוק יחד עם ההעדפה האישית שלך

סוגים השונים של קרם הגנה

קיימים 2 סוגים של קרמי הגנה: כימי ופיזיקלי. הכימיקלים במסנן הקרינה הכימי מגיבים עם העור כדי להגן מפני נזקי השמש. מסנני הקרינה הפיזיקליים בדרך כלל עשויים תרכובת תחמוצת אבץ או טיטניום דיאוקסיד לחסימת קרני UVA ו-UVB.

חשוב לזכור, שמסנני קרינה כימיים נספגים בגוף. כיון שאצל תינוקות היחס בין שטח הפנים של הגוף לעומת הנפח גדול יותר מאשר אצל מבוגרים וילדים, תינוקות יספגו יותר את הכימיקל.

את קרם ההגנה הכימי צריך למרוח על עור התינוק כ-15-30 דקות לפני שיוצאים מהבית. למסנני קרינה כימיים נדרש זמן רב יותר להמצאות על הגוף לפני שהם מספקים הגנה מפני השמש.

אם יש לך חשש בטיחותי מפני קרם הגנה כימי או אם יש לתינוקך עור רגיש, עדיף לבחור בקרם הגנה פיזיקלי. מסנני קרינה פיזיקליים אינם נספגים על-ידי הגוף. המרכיבים הפעילים בהם מעוררים פחות רגישויות אלרגיות אצל ילדים ואצל תינוקות.

יתרונם של מסנני הקרינה הפיזיקליים הוא שהם אינם גורמים לאלרגיות או לצריבה בעיניים. חסרונם שהם שמנוניים יותר מאחרים ולפעמים משאירים שכבה לבנה על העור.

קראו את המרכיבים בתווית

תוכלו לזהות את קרם ההגנה הכימי והפיזיקלי על פי רשימת החומרים. מסנני קרינה פיזיקליים מכילים טיטניום דיאוקסיד. מסנני קרינה כימיים מכילים חומרים כמו Oxybenzone ו- Benzophenon.

מה המספרים אומרים:

חפשו מסנן קרינה עם מקדם הגנה 15 SPF ומעלה. מסנני קרינה עם פחות מ-SPF15 לא יספקו הגנה נאותה עבור תינוקות. רצוי מקדם הגנה (SPF) בין 25 ל-40.

קנו קרם הגנה שנותן כיסוי רחב (ספקטרום רחב)

כיסוי רחב מספק הגנה גם מקרני UVA וגם מקרני UVB. ישנם קרמים שמספקים הגנה רק עבור סוג אחד של קרניים. הבחירה במסנני קרינה פיזיקליים עם תחמוצת אבץ או טיטניום דיאוקסיד כמרכיב הפעיל יספק הגנה רחבה כנגד 2 סוגי הקרניים, גם אם לא כתוב במפורש על גבי התווית את צמד המילים "ספקטרום רחב". רמת ההגנה מפני קרני UVA מדורגת על גבי חלק מהתווית במספרי כוכבים הנעים בין 1 ל-4, כאשר הרמה הגבוהה ביותר של ההגנה היא רמה 4.

הגנה מקסימאלית מקרני UVA מעניקה גם הגנה מפני קרני UVB.

בחרו חברה מוכרת

חפשו קרם הגנה (תחליב או ספריי) של חברה מוכרת, שניתן למצוא את מוצרי התינוקות שלה בקלות ברשתות השיווק והפארם. התכשירים הנמכרים שם עומדים בתקנים של משרד הבריאות.

טיפים

  • קרם הגנה אינו מתאים לשימוש אצל תינוקות מתחת לגיל חצי שנה. מתחת לגיל חצי שנה מומלץ לספק הגנה מפני השמש באמצעות ביגוד, כובע ומשקפי שמש או לחפש קרם מיוחד לתינוקות.

  • בדקו את תאריך התפוגה של קרם ההגנה. קרם שעבר תאריך התפוגה שלו אינו יעיל.

  • לפני השימוש הראשון בקרם הגנה, כדאי לעשות בדיקת רגישות על עור התינוק. מניחים כמות קטנה של קרם הגנה על החלק הפנימי של הזרוע העליונה של התינוק. אם תופיע פריחה או אדמומיות תוך 24 שעות, צריך לבחור קרם הגנה אחר.

  • שכבה כפולה של קרם מעניקה הגנה מקסימלית.

  • מסנני הקרינה נשטפים עם הזיעה או עם מגע במים ולכן מומלץ למרוח קרם כל שעתיים של שהיה בשמש או אחרי הרחצה בבריכה או בים (חריג מסננים העמידים בפני מים).

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת