זכויות עצמאיות בהריון ולאחר לידה  זכויות עצמאיות בהריון ולאחר לידה

זכויות לעצמאית בהריון ולאחר לידה

כולם מדברים על ימי מחלה, חופשת לידה ודמי לידה ואת בתור עצמאית זכאית לפחות. מה צריך לדעת על זכויות עצמאיות בהריון ולאחר לידה. מדריך להריונית העצמאית

שכירה בהריון יכולה לישון בשקט. היא תלד, תקבל דמי לידה ומענק לידה, מתנה נחמדה מהמשרד וחופשת לידה מאורגנת. לעצמאית המצב מורכב יותר ולמעשה היא יכולה לעבוד שנים, לשלם ביטוח לאומי ולקבל מעט מאד.

מה מגיע לעצמאית בהריון או לאחר לידה

אם את עצמאית את בוודאי מבינה כי העסק שלך מתפקד ותלוי בך. הירידה בהכנסות לפני הלידה בגלל עייפות את סיבות אחרות, פוגעת בדמי הלידה שתקבלי. דמי לידה הינם תשלום מביטוח לאומי לעובדת אשר יצאה לחופשת לידה. גם נשים עצמאיות בהריון זכאיות לדמי לידה על פי החוק, בהנחה שהתשלומים לביטוח לאומי שולמו בזמן ואין חוב לביטוח לאומי.

כדי לקבל דמי לידה יש לעמוד בתנאים של הביטוח הלאומי-
תשלום דמי ביטוח לאומי עבור 10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה, או עבור 15 חודשים מתוך 22 החודשים – תהיי זכאית לדמי לידה מרביים עבור 15 שבועות

תשלום דמי ביטוח לאומי עבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה– תהיי זכאית לדמי לידה חלקיים עבור 8 שבועות

דמי לידה לעובדות עצמאיות מחושבים על בסיס שנתי. לעובדות שכירות, חישוב דמי הלידה ליום נעשה על בסיס המשכורת בשלושת החודשים האחרונים לחלק לשלושת החודשים. גם כאשר מדובר בעבודות עצמאיות, החישוב מתחיל באופן זה, ולאחר מכן נערכת שומה סופית בעניינן. בפועל יוצא שלאחר החישוב המלא, חלק מהנשים זכאיות לתשלום נמוך יותר של דמי לידה.

מותר לעצמאי לעבוד בחופשת לידה?

בעוד שכירה לא צריכה לעבוד ומקום עבודתה מובטח לה לאחר הלידה ונשמר לפי חוק, אישה עצמאית חייבת לשמור על העסק שלה, שלא יכול לנוח איתה 3 חודשים ולחכות. נשים עצמאיות מספרות איך לקוחות הולכים למתחרים ואיך העסק נעלם לאחר 3 חודשים בהם הן נחו. כדי לקבל את דמי הלידה האישה היולדת צריכה לא לעבוד. כיוון שהמצב מורכב אישה עצמאית לא יכולה לעבוד באופן מלא אבל מותר לעצמאית לעשות עבודות לתחזוקת העסק (הגדרה מורכבת, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בנושא) כדי שתוכל לחזור ולעבוד לאחר חופשת הלידה.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה