ביקור ראשון בטיפת חלב ביקור ראשון בטיפת חלב

כל מה שצריך לדעת על טיפת חלב

אם עוד לא ביקרתם בטיפת חלב בהריון כדאי להכיר- התחנה שתלווה אתכם מהלידה ועד גיל 6. כל מה שכדאי לדעת ומה להביא לביקור הראשון

כנראה התחנה הראשונה שתפגשו מהרגע שתהפכו להורים- זו טיפת חלב. אחות טיפת חלב, שהיא אחות מקצועית, וצוות שלם של מומחים כולל רופא ילדים או רופא התפתחותי, נמצאים במקום כדי לעזור ולתמוך בכם.

מתי כדאי להגיע טיפת חלב?

התשובה תלויה בכם. תוכלו להגיע מיד לאחר הלידה או אם הנחו אתכם בבית החולים להגיע במועד מסוים, למשל בגלל צהבת או בעיה עם משקל הלידה, תוכלו להגיע קודם לכן. אם אין שום בעיה מומלץ להגיע לטיפת חלב תוך 14-10 ימים מהלידה, כדי לפתוח תיק ולוודא שהתינוק חזר למשקל הלידה.

טיפת חלב יכולה לעזור לכם גם בבעיות של הנקה או התלבטויות של תזונה, כך שתוכלו אם יש בעיה, להתייעץ איתם גם בטלפון וגם בפגישה אישית.

לפי המלצות משרד הבריאות, יש לקיים מעקב טיפת חלב אצל אחות בסמוך ללידה, בגילאי חודש, חודשיים, ארבעה חודשים, שישה חודשים, תשעה חודשים, שנה, שנה וחצי, שנתיים, שלוש שנים וחמש שנים. אל תדאגו הם יזכירו לכם וישלחו תזכורות או יתקשרו, אבל אם אתם מסודרים כדאי להכניס ליומן את הביקורים ולנסות להגיע כדי לזכות בליווי התפתחותי לבייבי.

רגע לפני שאתם מגיעים למקום כדאי שתדעו שטיפת חלב היא גוף הקיים בארץ שנים רבות ומספק תמיכה להורים צעירים ומעקב אחרי תינוקות עד גיל 6.

מהי "טיפת חלב"?

טיפת חלב היא תחנה המספקת שירותי בריאות ורפואה בתחום קידום בריאות ומניעה לנשים הרות, תינוקות וילדים (גילאי לידה עד 6 שנים) ומשפחותיהם. טיפת חלב היא  השירות הראשון כמשפחה צעירה או אפילו בשלב ההריון ותוכלו לקבל במקום תמיכה במגוון נושאים, החל משלב ההיריון והלידה, ההכנה ללידה וההורות, התפתחות התינוק, הנקה ותזונה, חיסונים ועוד.

השירות בטיפות החלב ניתן על-ידי גורמים שונים: משרד הבריאות, קופות החולים והעיריות (משתנה בהתאם ליישוב). משרד הבריאות מתייחס לשלושה סוגים שונים שלתחנות לטיפת חלב-

תחנות ארציות של משרד הבריאות שמקבלות את כל האוכלוסייהתחנות טיפת חלב של קופות החולים- הנותנות שירותים לפי קופת חולים, בלי קשר למקום מגורים. לטיפות חלב אלה ניתן להגיע רק לפי השתייכות לקופת חולים של התחנה.תחנות טיפות חלב עירוניות, הנותנות שירותים לפי עיר. יש כאלה בעיקר בתל אביב ובירושלים. אם אתם לא תושבי העיר לא תוכלו לקבל חיסונים או שירות באותו מרכז.

באתר משרד הבריאות מצהירים כי לתחנות טיפות חלב יש מספר מטרות

מניעת מחלות זיהומיות באמצעות מתן חיסונים.גילוי מוקדם של בעיות בריאות באמצעות בדיקות שגרתיות.הדרכה, יעוץ והכוונה לבדיקות נוספות על-פי הנדרש.הדרכה לאורח חיים המשפר את הבריאות ומונע מחלות כגון: תזונה נבונה, הנקה, התפתחות ילדים, בריאות השן, היגיינה, בטיחות ועוד.הדרכה וייעוץ להורים ו"להורים שבדרך" בנושאים הקשורים להורות ולגידול ילדים.איך קובעים תור לטיפת חלב?

בוחרים את המקום המועדף ומתקשרים כדי לקבוע תור ושעה. מומלץ לא להגיע בלי לקבוע, כיוון שאתם מגיעים עם תינוק קטן והוא לא תמיד סבלני להמתנה בתור.

כאשר מגיעים למקום, מומלץ להגיע עם כל מסמכי השחרור מבית חולים כולל מכתב השחרור שלכם וכמובן פנקס חיסונים.

טיפ מאיתנו– קחו אתכם תיק עם חיתול להחלפה וחיתול טטרה או משטח החתלה חד פעמי. התינוק יישקל בטיפת חלב וכדאי שיהיה לכם בד נעים או משטח נקי שלכם לשים על המשקל. קחו גם בגדים להחלפה כמובן חיתולים וגם מגבונים, ואם התינוק לא יונק אז גם בקבוק תמ"ל, בגיל הזה אי אפשר לדעת מתי הם יהיו רעבים.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה