שבוע 12 שבוע 12

שבוע 12 להריון

השבוע האחרון של הטרימסטר הראשון לפניך והעובר מתחיל להראות יותר אנושי. זה הזמן לחשוב על החלפת הארון לבגדי הריון ואולי גם לספר לכולם על ההריון החדש

שבוע 12 להריון וסביר להניח שלא ממש רואים את השינוי, הבטן אמנם גדלה אבל עדיין לא בצורה משמעותית שנראית כמו הריון. עדיין עברת את השלב המתיש של ההריון וגם חלק מהבדיקות הבודקות את תקינות ההריון ומחלות כרומוזומליות של העובר. זה זמן לחשוב למי רוצים לספר על ההריון, בהנחה שלא סיפרתם לכולם עליו.

לגבי הבחירה לספר על הריון לחברים ולמשפחה – זו החלטה שלכם. אבל בנוגע לדיווח במקום העבודה יש לכך חוקים ברורים שכדאי להכיר. לפי החוק על האישה ההרה להודיע על הריונה עד השבוע ה 18 להריון. יש עדיין זמן אבל כדאי לזכור כי ביחסי עובד מעביד יש גם אלמנט של אמון ולכן מומלץ לא להסתיר ולהחליט מתי לספר גם בהתחשב במערכת היחסים עם המעסיק.

התפתחות העובר בשבוע 12

אורכו של העובר כעת כ- 5 סנטימטרים, משקלו כ- 14 גרם. הוא ממשיך לגדול ובכל שבוע שעובר הוא מקבל תווי פנים אנושיות יותר. ראשו עדיין גדול מאד לעומת גופו אבל פניו נראות יותר אנושיות, גם העיניים מתמקמות במיקום קרוב למרכז הפנים ולא בצידי הפנים. אצבעות ידיו עוד מעט יפתחו ויסגרו כמו גם פיו.

מערכת העיכול של העובר מתחילה לעשות תנועות מעיים, והכליות להפריש שתן, השיליה כבר בשלה ומתפקדת והיא והעובר מייצרים הורמונים בעצמם .

מה קורה לאישה בשבוע 12

שבוע 12 הוא השבוע האחרון בטרימסטר הראשון, טוענים שהטרימסטר השני קל יותר ומלווה בפחות בחילות ועייפות. עדיין ההורמונים אחראיים עכשיו על תחושת צרבות ולעיתים עצירות. השליה מייצרת כמויות גדולות של ההורמון פרוגסטרון, הגורם להרפיית השסתום בין הושט לבין הקיבה, כך שמיצי הקיבה עולים בוושט, ויוצרים תחושה לא נעימה ולעיתים אפילו כואבת.

הרחם גדל גם הוא, ניתן למשש אותו דרך הבטן. בשלב זה לא תמיד נוח ללבוש את הבגדים הרגילים שלך וזה הזמן לחשוב על בגדי הריון, נוחים ובעיקר לא לוחצים על הבטן שממשיכה לגדול.

הכל על בדיקות שנשארו לך

אם עדיין לא עשית את הבדיקות הללו כדאי להזדרז, כיוון שיש בדיקות שניתן לעשות רק עד שבוע 13. לאחר שבוע זה חלק מהתשובות פחות אמינות או מדויקות, בגלל שינויים בהורמונים או צמיחה של העובר.

שקיפות עורפית

בדיקת שקיפות עורפית היא בדיקת אולטרה סאונד המבוצעת באשה הרה בשבוע 11-13 בהריון. ניתן לבצע אותה גם אחרי אבל התוצאות מושפעות גם מגיל ההריון ולכן מומלץ להקפיד על ביצוע בשבועות אלו. הבדיקה מעריכה סטטיסטית של הסיכון לתסמונת דאון בעובר.

סקר ביוכימי

גם בדיקה זו נערכת, כמו בדיקת השקיפות העורפית, בין בשבועות 11-13 והיא בדיקת דם העוזרת להבין את הסיכוי לתסמונת דאון בעובר.

בדיקת סיסי שליה

בדיקת סיסי שליה היא בדיקה שמטרתה איתור עוברים הלוקים בפגמים בחומר הגנטי. במהלך הבדיקה נלקחת דגימה של תאי השליה. הבדיקה מיועדת לנשים שעובריהן בסיכון גבוה ללקות במחלות תורשתיות לרבות תסמונת דאון או ניוון שרירים.

שבוע 1

שבוע 2

שבוע 3

שבוע 4

שבוע 5

שבוע 6

שבוע 7

שבוע 8

שבוע 9

שבוע 10

שבוע 11

שבוע 12

שבוע 13

שבוע 14

שבוע 15

שבוע 16

שבוע 17

שבוע 18

שבוע 19

שבוע 20

שבוע 21

שבוע 22

שבוע 23

שבוע 24

שבוע 25

שבוע 26

שבוע 27

שבוע 28

שבוע 29

שבוע 30

שבוע 31

שבוע 32

שבוע 33

שבוע 34

שבוע 35

שבוע 36

שבוע 37

שבוע 38

שבוע 39

שבוע 40

שבוע 41

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת