שבוע 28 שבוע 28

שבוע 28 להריון

ככל שההריון מתפתח והבטן גדלה, אנחנו בטוחים שאת מקבלת הרבה עצות איך לישון, מה לאכול ואיזה קורס הכנה ללידה את חייבת לקחת. עודף המידע יכול לבלבל ואפילו להתיש, בעיקר כשקשה לישון בלילה וכשהבטן קצת כבדה ולעיתים יש גם בצקות ברגלים.

זה זמן מצוין להחליף את הנעלים האהובות שלך לנעלים נוחות ושטוחות, להבין שהבטן משנה קצת את היציבה במשך היום ואת תנוחת השינה בלילה, אבל בסוף רק את יודעת מה נכון לך ולהריון שלך. אז תקשיבי בנימוס לכולם ותעשי מה שנוח לך.

התפתחות העובר בשבוע 28

העובר ממשיך לגדול ואת בטח מרגישה את זה בבטן הגדלה שלך. משקל העובר יותר מ1.200 קילו, ואורכו כ- 38 סנטימטרים

מה קורה לאישה בשבוע 28

הבטן גדלה ואיתה מגיעה גם עלייה במשקל – במשרד הבריאות מתייחסים בשלב הזה לעלייה של כחמישה קילוגרם כעלייה ממוצעת. עם העלייה במשקל יש תחושה פחות יציבה ולפעמים גם קושי לנשום.

זה שלב בו לא תמיד השינה טובה. אנחנו בטוחים שכולם מציעים לך לישון היטב כדי להתכונן לתינוק וליללות ללא שינה, אבל העצות לא תמיד עוזרות. כדאי להצטייד בכריות שיעזרו לתמוך בבטן ובגב ולחפש תנוחה נוחה. וזה לא פשוט. כשאת כבר ישנה אולי את חולמת חלומות מוזרים. מסתבר שנשים הרות מספרות על חלומות דומים – רוצה לקרוא על חלומות בהריון עוד? https://www.huggies.co.il/pregnancy-and-birth/pregnancy-stages/30-week/13-dreams

גם שרירים שנתפסים בכף הרגל, מוכרים בשלב הזה. לא תמיד ברור מדוע הדבר קורה אבל אכילת מזונות עם מגנזיום לעיתים עוזרים להקל.

מה כדאי לדעת עוד

זה זמן לחשוב על צילומי הבטן ההריונית למזכרת.

וכמובן שזה זמן לחשוב על קורס הכנה ללידה - קורס הכנה ללידה חשוב להבנת התהליכים ואפילו הטרמינולוגיה הרפואית. להבנה הזאת של מה מתוכנן בלידה, יש משמעות על היכולת שלך להירגע ולא להילחץ ממילים המושמעות על ידי הרופאים או המיילדת וכך גם להחליט על דברים הנכונים לך כמו האם לבקש אפידורל ומתי ומה ניתן לעשות כדי להכין את צוואר הרחם ללידה.

קורס הכנה ללידה גם מכין לקראת הורות ובחירה בהנקה או תמ""ל. בקורס בדרך כלל מתייחסים לימים הראשונים בבית ועל ההסתגלות להורות החדשה ולתינוק החדש, לאמבטיה ראשונה או להחתלה ראשונה.

איזה קורס הכנה לידה לבחור?

כל זוג יכול לבחור את ה""קורס המתאים לו"". ישנם קורסים במתכונות שונות ובגישות שונות. מומלץ לפני הבחירה לדבר קצת עם המיילדת או הדולה המעבירה את הקורס ולשמוע ממנה מה הגישה שלה והאם אתם מתחברים לדברים.

עוד על קורסים להכנה ללידה ניתן לקרוא כאן https://www.huggies.co.il/pregnancy-and-birth/pregnancy-stages/30-week/childbirth-preparation

שבוע 1

שבוע 2

שבוע 3

שבוע 4

שבוע 5

שבוע 6

שבוע 7

שבוע 8

שבוע 9

שבוע 10

שבוע 11

שבוע 12

שבוע 13

שבוע 14

שבוע 15

שבוע 16

שבוע 17

שבוע 18

שבוע 19

שבוע 20

שבוע 21

שבוע 22

שבוע 23

שבוע 24

שבוע 25

שבוע 26

שבוע 27

שבוע 28

שבוע 29

שבוע 30

שבוע 31

שבוע 32

שבוע 33

שבוע 34

שבוע 35

שבוע 36

שבוע 37

שבוע 38

שבוע 39

שבוע 40

שבוע 41

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת