זוגיות אחרי לידה זוגיות אחרי לידה

50 גוונים של אפור: מה קורה לזוגיות אחרי הלידה?

מי שקרא את הטרילוגיה  50 גוונים של אפור גילה מציאות מקסימה. גם אחרי לידה ואפילו עם תינוק ובהריון אנסטסייה הגיבורה ממשיכה לשמר על זוגיות מרגשת, עמוסה בסקס ושעות איכות זוגיות.

אם אצלכם המצב קצת שונה והבית מבולגן את ההלבשה התחתונה הסקסית להחריד אפסנתם במגרה והחלפתם בטרנינג ובעיגולים שחורים מעייפות סביב העיניים, מסתבר שאתם לא לבד. מחקרים מראים כי יותר מ-70 אחוז מהזוגות מדווחים על ירידה משמעותית במידת שביעות רצונם מהתקשורת הבין אישית ומיחסי המין עם בני זוגם בחודשים הראשונים שלאחר הלידה ולעיתים, אם האישה מניקה ונשארת עם התינוק בבית, אז גם תקופה ארוכה יותר.

רוב הזוגות עוברים טלטלה בזוגיות לאחר לידה. מחקרים מראים כי המעבר להורות הוא אחד השינויים המשמעותיים בחייו של האדם הבוגר, והוא משפיע גם על גברים ולא רק על נשים העוברות גם שינויים הורמונליים ופיזיים. הצטרפות של תינוק למשפחה מצריכה ארגון מחדש של סדר היום, התפקידים והזהות של כל אחד מההורים. הזמן והיכולת להיות ספונטניים משתנה ותשומת הלב עוברת לתינוק החדש בבית.

קרן יטיב, יועצת משפחתית ובעלת הפיל הצבעוני, מרכז לטיפול במשפחה, אמא לארבעה, מעידה שהיאיכולה להבין את הקושי ומספרת: "כשאני ובעלי, כשהילדים היו קטנים, היינו משאירים אחד לשני פתקים של תשומת לב ואהבה, בכל מיני מקומות שידענו שנמצא אותם. זה היה יכול להיות "אני אוהבת אותך" או "אתמול היה נהדר" וגם: "תודה שרחצת במקומי את הכלים, הייתי הרוג". זה גרם לנו לחייך במקומות וברגעים לא צפויים, שמר על ערוץ התקשורת ביננו והכניס פלפל ועניין בתקופה שבה חיתולים וצרכים היוו את ההיי לייט של היום. זה בעצם היה, ליטרלי, הוואטסאפ של היום" היא ממליצה לאמץ את השיטה.

הילה גולן, מטפלת משפחתית, לא צריכה להיזכר בגידול ילדים קטנים, כיוון שהיא אמא לשלושה, שהקטן מבניהם עדין פעוט. "הדבר שהכי עוזר לנו לשמור על הביחד הזוגי שלנו הוא למצוא זמן ואפילו קצר לדייט משותף, אחת לשבוע. לרוב זה קורה בימי שישי, אחרי שמפזרים את הילדים ולפני שאני מתחילה לעבוד, אנחנו יוצאים ביחד לשתות קפה בחוץ. זה יכול להיות גם קצר, ברמה של 45 דקות אבל זה חיוני ונותן זמן איכות של זוגיות ולא של הורות. היתה תקופה ששנינו עבדנו בימי שישי ומאוד התקשינו למצוא את הזמן הזה, ומאוד מאוד הרגשנו את החוסר של זה". הילה ממליצה למצוא זמן זוגי ביחד ולא לוותר עליו.

יעל דורון יבין, מאמנת אמהות ליצירת איזון קבלה והגשמה מוסיפה: "הכי פשוט והכי עובד – מה שאת רוצה לקבל תתני בחזרה. זה יכול להיות בדמות סמס אוהב, מבין וחומל או בדמות אפשרות לזמן לבד וכיבוד הבחירה ברגע מסוים".

קרן בן ארי, פסיכולוגית קלינית, חושבת שניתן להתמודד עם השינויים ולהתחזק מהם היא מפרטת מספר דברים שניתן לעשות בקלות בבית כדי לשפר את הקשר הזוגי:

 חשיבה משותפת בנושא חינוך הילדים והצבת גבולות -אחת מהסיבות העיקריות לכעס ולמריבות בין בני הזוג הוא חוסר הסכמה בנושאי חינוך וגבולות. קבלו את ההחלטות האלה יחד ובשיתוף.שניכם ההורים של הילדים וכל ההחלטות צריכות להתקבל ע"י שניכם, לא משנה כמה שעות מבלה כל אחד עם הילדים. פנו לעצמכם כמה שעות ושבו יחד, בלי כעס, על כוס קפה, וחשבו מה נכון לעשות. תנהגו רק לפי מה שמקובל על שניכם. אם אתם מרגישים שאתם לא יודעים מספיק או לא מצליחים להסכים ביניכם אפשר להיעזר בהדרכת הורים מקצועית. זכרו תמיד שגבולות הם עניין גמיש שנתון לשינויים בהתאם לגילאי הילדים, לכוחות שלכם ולמצב במשפחה, כך שמדי כמה חודשים אפשר לעשות את השיחה הזו שוב.

עזרה הדדית – אין דבר יותר משמעותי לזוגיות מאשר חלוקה בנטל הטיפול בילדים, במיוחד שהם קטנים ודורשים התעסקות מסביב לשעון. גם אם כל השבוע אחד מבני הזוג עובד והשני מטפל בילדים אפשר בסופי שבוע לחלוק כדי לאפשר לשני מעט מרחב נשימה. עבודה במשרד יכולה להיות מתישה ותובענית, אבל טיפול בתינוקות ובפעוטות הוא העבודה הכי תובענית שיש…

מצאו בייביסיטר – אל תסתמכו רק על ההורים, מצאו בייביסיטר שתוכלו לסמוך עליה/ו  מספיק כדי לצאת. פנו לעצמכם פעם בשבוע-שבועיים כדי לעשות משהו ששניכם אוהבים בלי הילדים. זה יכול להיות סרט, יציאה לפאב, למסעדה, או אפילו הליכה משותפת בפארק, העיקר שתהיו שם שניכם יחד או בחברת מבוגרים אחרים.. אגב, מותר לכם לדבר על הילדים כשאתם יוצאים, זה לא אומר שאתם משתעממים יחד..

 זכרו שיום אחד יהיה הרבה יותר קל – החודש הראשון לחיי התינוק ואחר כך השנה הראשונה הן התקופות הקשות ביותר. ההורמונים מציפים, הלילות לא רציפים וגם הימים קשים מאוד. אם יש עוד ילד/ה בבית, זה כמובן עוד יותר קשה. חשוב לזכור שמדובר במצב זמני, אחר כך יהיה הרבה יותר קל… בכל שנה שעוברת הילדים נעשים עצמאיים יותר ואנחנו ההורים יכולים לנשום קצת לרווחה, לישון, לאכול ולהתקלח בלי שנשמע בכי שקורא לנו להגיע מיד. חשוב להחזיק את התקווה הזו שהמצב הוא זמני ובהחלט משתפר. גם אם אחד מבני הזוג שוקע בתהומות הייאוש, השני יכול לעודד…

מאחלים לכם יום אהבה מושלם וזוגיות מרגשת

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת