שחייה עם תינוקות שחייה עם תינוקות

שחייה עם תינוקות: אפשר גם בחורף?

משהו בבריכה גורם לנו תחושה של קיץ ומצב רוח מרומם. אין כמו מים כשזה מגיע לתינוקות וילדים. אצל רוב האנשים להירשם לשיעורי שחייה בחורף או לעשות מנוי לבריכה בחורף, נשמע מוזר. מסתבר שלא. תינוקות וילדים רבים מבלים בברכה בחורף ויש לכך יתרונות.

אורי סלע, הידרותרפיסט ומדריך ותיק בתחום הייחודי של לימוד ואימון שחייה לתינוקות ולילדים בעלי צרכים מיוחדים, ובעלים של "עולם המים" מסביר: "החורף מביא אתו תחלואים רבים, אך רובם אינן קשורים לשחייה כפי שלעיתים מקובל לחשוב. אצל רוב הפעוטות השחייה אינה הגורם לדלקות אוזניים, אלא מכלול גורמים אחרים כגון: אלרגיות, זיהום בדרכי הנשימה, חיידקים וכו"'.

אורי סלע טוען שהשחייה גורמת לחיזוק הגוף ולא מחלות: "פעילות גופנית ככלל ושחייה בפרט מחזקים את הגוף ואת המערכת החיסונית, מה שמביא לירידה בתחלואות החורף השונות. מכיוון שגוף חזק יותר הוא בריא יותר, דווקא בחורף כדאי ורצוי לעסוק בספורט. ילדים רבים השוחים בחורף, חולים פחות. ואגב כך, דווקא בימים שלא מגיעים לבריכה פתאום מופיעה מחלה".

ברוב ימי החורף תינוקות לבושים בשכבות בגדים, הגורמים לסרבול, מה שמקטין את טווח התנועה שלהם. לעומת זאת בבריכה, בלבוש מינימאלי, טווח התנועה גדל ומאפשר לתינוקות לזוז באופן משוחרר. כשקר לנו השרירים מתכווצים, אך בבריכה מחוממת (טמפ' של 33-34 מעלות) השרירים משתחררים וניתן לעבוד עליהם באופן אפקטיבי יותר (פיתוח שרירים ומוטוריקה).

עוד חשוב לציין, עבור תינוקות הסובלים מאסטמה או בעיות הקשורות לדרכי הנשימה, שחייה בחורף מהנה מכיוון שהלחות והאדים הנוצרים בבריכה מחוממת פותחים את דרכי הנשימה.

יתרונות השחייה:

  • השרירים מתחזקים

  • מערכת החיסון מתחשלת

  • המוטוריקה משתפרת

  • מצב הרוח משתפר.

  • לא מומלץ להפסיק פעילות ספורטיבית דווקא בחורף, הפסקת פעילות רציפה היא שגורמת למחלות.

טיפים של אורי סלע לשחייה בחורף:

1.      חשוב ביותר להקפיד על לבוש חם לאחר השחייה על מנת לשמור על חום הגוף. גם אם לא ממש קר מומלץ לגרוב גרביים, וכמובן לא לשכוח חבישת כובע כותנה/צמר/פליז לפני שיוצאים לאוויר הקר.

2.      כדי לשמור על האוזניים יש לנגב היטב עם מגבת בתום השיעור (על מנת למנוע זיהומים אין לנגב בקסמי אוזניים).

3.      מומלץ לאכול משהו אחרי השיעור כדי לשמור על תזונה נכונה.

עוד כדאי לזכור כי תמיד אבל בעיקר בימי החורף כדאי להתייחס למצב בריאותו הכללי של הפעוט ואין להביאו לבריכה במידה ואינו חש בטוב. זאת על מנת לא להחמיר את מצבו וכמובן גם כדי להימנע מהדבקת פעוטות אחרים בבריכה.

חשוב גם להלביש אותו בבגד ים שימנע מהפרשות ובעיקר מקקי לצאת החוצה לבריכה. להאגיס יש מגדי ים הנמכרים כל השנה. מדובר בהאגיס ליטל סווימר, חיתול בעל מרכז ספיגה שלא מתנפח במים ולכן נוח לשימוש.

שחייה נעימה וחורף נעים

 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת