לצאת מהבית עם תאומים לצאת מהבית עם תאומים

5 טיפים ליציאה מהבית עם תאומים

אחד האתגרים העומדים בפני הורים לתאומים הוא היציאה מהבית. חשש גדול גורם לרבים לדחות את היציאה מהקן הבטוח ולבצעה רק במקרים הכרחיים. אבל ההתמודדות עם הקושי תוביל את ההורה לתאומים לסמוך על עצמו ולאפשר לתינוקות לחוות ולראות דברים חדשים.

איך בדיוק עושים את זה? איך אני אעשה את זה ? אלו השאלות שעולות אצל כל מי ששומע על ההפתעה באולטרסאונד- תאומים.  אחד הנושאים שמטרידים הורים לתאומים רבים היא היציאה מהבית. מצד אחד הרצון החזק לצאת אחרי לידה ולהיות שוב חלק מהעולם סביב, ומצד שני חשש והפחד גדולים מאוד ולעיתים משתקים ממה שיהיה ואיך נסתדר ומה יקרה.

הצעד הראשון אל מעבר למפתן הדלת נראה לרבים כמשימה בלתי אפשרית. נשימה, תזמון, בחירה מושכלת ועזרה עשויים להפוך את החוויה המפחידה להרפתקאה מוצלחת בשבילכם ובשביל התינוקות.

יציאה מהבית עם תאומים כרוכה במאמץ שונה מיציאה עם תינוק אחד. העגלה גדולה יותר, לעיתים לא נכנסת למעלית. שני סלקלים מסרבלים את חגירת התינוקות לרכב וכמובן ההחלטה על המקום בו מבלים קשורה לשאלות האם ישנה מעלית, האם העגלה תיכנס למעלית וכמובן מה יקרה כששניהם יהיו רעבים בו זמנית. הורה לילד אחד יכול להרגיע את התינוק או להאכיל אבל כשיוצאים מהבית לבד לא פשוט להתנהל עם שני תינוקות.

מתי יוצאים? השתדלו לתזמן את היציאות שלכם מהבית לזמנים בהם התינוקות רגועים. אחרי אוכל, כשהם לא עייפים או כשהחיתולים שלהם נקיים ונעימים. נכון, מדובר ברגעים בודדים, אפילו זה לא תמיד קורה. אבל כאשר נכנסים לשגרה מוכרת ובטוחה תוכלו לזהות את הרגעים הללו. ואז אפשר, נעים ומתאים לצאת להרפתקה חדשה ומלהיבה.

לאן הולכים?  בחרו את המקום שאליו אתם הולכים. אין צורך לקחת תינוקות קטנים למסע קניות בסופר או בקניון. טוב זה לא יהיה לא לכם ובטח שלא להם. בחרו בהתחלה מקומות קרובים לבית הבטוח שלכם, הרחוב, גן השעשועים, החורשה, הפארק הסמוך. אתם בהחלט משנים מקום ואווירה אבל בהדרגה, גם ככה מדובר בחוויה חדשה לכולכם ואתם מתרגלים להרכב החדש של משפחתכם.

מה לקחת? אל תיקחו את כל הבית, קחו רק מה שצריך. חיתולים, אוכל אם לא מדובר בהנקה, מגבונים, מים בשבילכם ועוד מספר מועט של דברים נחוצים. אבל באמת נחוצים. בהתחלה הרי לא תתרחקו כל כך מהבית. עם הזמן תלמדו מה אתם צריכים ומה לא. מה נוח לכם באופן אישי ומה ממש לא. הרי עם כל ההמלצות והרצון הטוב, התינוקות שלכם יסמנו לכם מה הם אוהבים וזה שלאוסנת מהפורום נוח ללכת עם מנשא ועגלה לא אומר שלכם, לתינוקות שלך ולך יהיה נוח. אז לאט לאט, עם הרבה הקשבה ורגישות תגלו מה הכי מתאים ואפשרי לכם ואז זה יהיה אפילו מאוד מאוד כייף.

מידע: הכל חדש ויש לכם המון שאלות. זה טבעי ובסדר. אף אחד לא מקבל ספר הוראות ביציאה מחדר היולדות. חוסר הוודאות וחוסר הבטיחון יגרמו לכם לחשוב לפני כל צעד, וזה מצויין. תקראו באתרים, התייעצו עם חברים, תהיו חלק מפורומים, מקהילות הורים, ממפגשים של הורים לתאומים ויותר, תקשיבו לדרך שלהם ותזכרו שהדרך שלכם עשויה להיות אחרת.

גם כשאתם יוצאים מהבית כדאי להגיע למקום בו יש עוד הורים לתאומים, זה עשוי להקל, בחברה של דומים אתם עשויים להרגיש יותר בטחון, פחות בקורות והרבה פחות שאלות. אם אתם יכולים לבקש עזרה, או לקנות אותה הדברים יכולים להראות אחרת. מבוגר אחד שמטפל בילד אחד הרבה יותר קשוב לצרכיו ויכול לתת מענה אישי, בפעמים הראשונות זה יכול מאוד לעזור ולהשראות אווירה טובה ובטוחה.

לא לשכוח לנשום! גם אם כרגע הכל נראה בלתי אפשרי, זה עובר, חשוב לזכור. וגם אם לא תצאו מהבית בחודשים הראשונים, לא קרה כלום, אין לחץ. עם הזמן תרגשו בטוחים יותר ותעברו חויות מדהימות יחד.שחררו, גם אם יצאתם ופתאום אתם מרגישים שהכל בחוסר שליטה, אחד בוכה, השני אוכל, כולם מסתכלים ואתם רק רוצים להעלם. תנשמו, זה קורה לכולם. ועובר.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת