פילטיס אחרי לידה פילטיס אחרי לידה

פילאטיס ורצפת האגן אחרי לידה

פילאטיס זה לא רק טרנד- זו השיטה הטובה לכולם, ילדים מבוגרים, גברים ובעיקר נשים. לירן מייזנר מורה לפילטאטיס לנשים מסבירה
ראשית- מזל טוב לך, אם את קוראת שורות אלו את בוודאי בהריון או לאחר לידה! תקופת ההריון היא תקופה מיוחדת במינה ומביאה איתה הרבה שינויים הן גופניים והן נפשיים. לכן גם תוכנית האימונים צריכה להיות מותאמת לתקופה זו.

אימוני פילאטיס בהריון או התעמלות לנשים בהריון הם  בעיקר לשמר את הכושר הקיים במידה שהאישה ההריונית הקפידה להתעמל באופן שיגרתי לפני ההריון.
חשוב מאוד לדעת !!!! לא ניתן להתחיל להתעמל בשיטת פילאטיס בהריון במידה שהאישה ההריונית לא התעמלה בשיטה זו קודם לכן. אך ניתן לאחר בלידה (באישור רופא ) לתרגל תרגילים שמיועדים לאזורים שחוו "טראומה" בלידה. לדוגמא :רצפת האגן ושרירי הבטן. בנוסף ניתן לחזק את אזור חגורת הכתפיים והגב על מנת שהאמא שאמורה להחזיק תינוק לא תרגיש עומס באזורים הללו בגלל משקל התינוק שהולך וגדל ובגלל ההנקה.

לפני הכל מה זאת שיטת פילטיס?


שיטת פילטיס הומצאה על ידי ג'וזף פילאטיס, גרמני שלימד את עצמו יוגה, אנטומיה ופיזיולוגיה וניסה למצוא דרך שתקל על שיקומם של פגועי מלחמה. שיטת פילטיס שונה מאימונים אחרים המוכרים לנו, היא  לא מנסה לעבוד על קיצור השרירים וכיווצם, אלא דווקא על הארכתם ולהתמקד לא רק בשרירים החיצוניים אלא גם בשרירים הפנימיים של הגוף – שרירי היציבה החשובים כל כך. המראה החיצוני, מבחינת פילטיס, הוא רק בונוס, אבל בונוס חשוב שכאנחנו אחרי הלידה.
הייחודי בשיטת פילאטיס הוא שכל אדם יכול להתחיל לתרגל את השיטה ואין לכך צורך בכושר או ידע קודם. מילדים ועד מבוגרים יכולים להתחיל וליהנות. לנשים השיטה מאוד מועילה בעיקר לאחר הלידה על מנת לחזק את השרירים הבסיסים והעמוקים של הגוף. וזו יכולה למנוע בעתיד תופעות כמו דליפות שתן, צניחות איברים פנימיים וכדומה.  אני ממליצה לכם, נשים יקרות, אל תחכו לאחר הלידה להתאמן. הכינו את גופכן עוד לפני ההריון, על מנת שלאחר הלידה הגוף ישקם את עצמו מאוד מהר מבחינת חוזק השרירים ותנועתיות מפרקים.

יתרונות פילטיס:


שיפור יציבה ושיפור תנועתיות של המפרקים ועמוד השדרה
שיפור מערכת הנשימה לתפקוד בריא
הקלה ושיפור של כאבי גב
עוזר בצורה משמעותית לעצב ולחטב את הגוף לצורתו התקינה והבריאה
הורדת מתח
חיזוק מרכז הגוף וריצפת האגן
תרגול בהתמדה עוזר בתופעות כמו דליפות שתן וצניחות אברים

אז אחרי כל היתרונות איך מתחילים?


לאחר הלידה באישור רופא (לידה רגילה –לאחר 4 שבועות, ניתוח קיסרי 8 שבועות מינימום) ניתן לחזור ולהתעמל בהדרגתיות תוך שימת דגש על האברים והשרירים אשר זקוקים יותר לחיזוק (וכמו כן שחרור באזורים אחרים בגוף-על מנת להפיג מתח ולחץ) לאחר מסע מדהים של הריון ולידה.
בעזרת האימונים המיוחדים ניתן להשתמש באביזרים שונים על מנת לחזור לגזרה ולצמצם היקפים ולהרגיש לא רק בגופנו אלא בנפשנו חיוניות ומלאות אנרגיה!

דוגמא לתרגיל שניתן לבצע מיד לאחר לידה רגילה (וגינלית):


לאסוף את הבטן-להרגיש שאנחנו שולחות את הטבור לכיוון עמוד השדרה . ניתן לבצע זאת מספר פעמים במהלך היום. יחד עם זאת ניתן לכווץ את שרירי קרקעית האגן יחד עם אסיפת הבטן.
התרגיל מאפשר להחזיר את שרירי הבטן וקרקעית האגן למקום הטבעי שלהם ומאפשר הזרמת דם מה שגורם ל"אנטי דלקתיות" ומרפא את האזור (במיוחד אם היו תפרים) הרבה יותר מהר.

הכותבת, לירן מייזנר היא מורה לפילאטיס ומדריכת פעילות גופנית לנשים בהריון ולאחר לידה, מורה למחול מזרחי ומפתחת שיטת מיה (שילוב של תנועה ומחול)

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה