הכל על הריון וזוגיות הכל על הריון וזוגיות

דימום השתרשות ודימומים אחרים בהריון

דימומים בהריון: הכל על דימום השתרשות, הפרשות חומות ודימומים שונים במהלך טרימסטר הראשון. מתי כדאי לדאוג ומתי רק לנוח

דימום בהריון יכול לנבוע מהשתרשות ההריון או בסיבוכים, והוא תמיד מלחיץ. 
הדבר הראשון הוא לפנות לרופא ולאבחן
רוב הדימומים עוברים לבד או לא מסוכנים להריון

עד עכשיו ידענו שדימומים קשורים למחזור או לביוץ, או אפילו לגלולות למניעת הריון, אז עכשיו כשאת בהריון – מה הקשר לדימום? מסתבר שגם בהריון יש דימומים. חלקם אפילו מוכרים ולא דורשים התערבות או מנוחה וחלקם ידרשו בדיקת רופא.

זה נשמע מוזר כי הסימן הראשון להריון הוא העדר וסת ולכן – דימום בזמן בו את אמורה לקבל וסת, נשמע מוזר ובהחלט מלחיץ.

לפני שאת נלחצת כדאי לזכור שדימום בהריון הוא תופעה מוכרת אבל בכל טרימסטר ובכל שבועות הריון יש לדימום משמעות אחרת. לדוגמה דימום בסיום ההריון עם הפרשה צמיגית, יכול להיות הפקק הרירי ולבשר על הלידה הקרבה. אבל עכשיו בתחילת ההריון, ממש קרוב לבדיקת הריון, הדימום נראה מלחיץ יותר מאי פעם.

אז לפני הכל, אולי לא צריך לזלזל וכן לראות רופא, אבל דימום בתחילת ההריון מתרחש ביותר מ- 15% מהמקרים והוא יכול להיות דימום מצוואר הרחם או מהשתרשות ההריון. 

דימום השתרשות בהריון:

דימום השתרשות בהריון מופיע כאשר הביצית המופרית נודדת אל הרחם. בחלק מההריונות בזמן ההשתרשות תופיע הפרשה בצבע חום. הפרשה זו נמשכת מספר ימים. דימום השתרשות אופייני לשבועות הריון מוקדמים החל משבוע 4 להריון ועד שבוע 6. הוא כאמור חלש יחסית ומלווה לפעמים בתחושת של כאבי בטן חלשים, כמו כאבי מחזור. 

כנסי למחשבון ההריון של האגיס, לראות באיזה שבוע את.

אם עוד לא עשית בדיקת דם להריון או בדיקת שתן, ואת לא בטוחה שאת בהריון, דימום השתרשות יכול להיות אחד מהסימנים להריון, יחד עם בחילות, רגישות בחזה, עייפות, מצבי רוח ועוד. כמובן שדימום לבדו לא מספיק ואם את חושבת שיש לך דימום השתרשות הנובע מהריון - מומלץ לבדוק בבדיקת הריון.

סימני דימום השתרשות:

כאבי בטן 
דימום בצבע כהה יחסית
כמות דימום קטנה
משך הדימום עד יומיים
בדיקת הריון חיובית

אילו עוד דימומים יש בשלבי הריון ראשונים?

חלק מההריונות לא מצליחים להשתרש ברחם והדימום יכול להראות על הפלה או הפלה מאיימת, או על הריון כימי. כדי להבין ממה הדימום שאת סובלת ממנו – כדאי כאמור לגשת לרופא/ה.

דימום מצוואר הרחם

לעומת דימום השתרשות, שמגיע בתחילת ההריון, ישנם דימומים גם מצוואר הרחם. הסיבות יכולות להיות בדיקה גינקולוגית יחסי מין או אפילו זיהום. כדאי לברר את הסיבה ואם קיים זיהום יוכלו הרופאים לטפל בבעיה.

המטומה בהריון

המטומה היא לרוב לא מסוכנת להריון אבל כדאי להכיר אותה – מדובר בדימום בהריון שמקורו בשליה, יכול להתבטא גם בממצא של קריש דם או שטף דם פנימי בתוך הרחם – המטומה. ההמטומה ממוקמת מעל או מתחת לשליהויש לאבחן אותה ולעקוב אחרי

 

מתי להגיע לרופא/ה

למעשה בהריון את יכולה וצריכה להתייעץ עם רופא/ה בכל מקרה בו את חוששת. תמיד כדאי לשאול ולהגיע להתייעצות ולא לפספס משהו. אם את חווה את אחד מהסימנים הבאים, או סתם חוששת, גשי להתייעצות:
1. דימום חזק
2. כאבי בטן חזקים בכל שלב בהריון
3. דימום והפרשות עם ריח חריג
4. חום

 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת