הכל על הריון וזוגיות הכל על הריון וזוגיות

הכל על הריון וזוגיות

לקראת סוף ההיריון זוגות רבים חווים מעין ׳משברון׳. השילוב של אישה נרגשת, חוששת וכבדה, עם בן זוג שנדחק קצת הצידה מסדר העדיפויות, יוצר קרקע פוריה לחיכוכים ותחושות לא נעימות. אבל אם מודעים לגורמים אפשר גם לטפל בהם, וזה אפילו לא מסובך.

למה זה קורה?

בשני השלישים הראשונים את תופסת את מרכז הבמה. בשליש הראשון יש בחילות, עייפות גדולה, ותקופת הסתגלות לשינויים שמתחוללים מהר בגופך.
בשליש השני הבטן מתחילה לצוץ ומושכת אליה את תשומת הלב – של הסביבה, של המשפחה, שלך.
מקץ שבועות הריון ארוכים כאלה, השותף שלך, שטיפל ותמך בך, עלול להרגיש זנוח פתאום.

אמנם לא התכוונת לכך, אך בלילות שבהם נרדמת מוקדם, בבקרים בהם חשת ברע ובשבועות שבהם התרגשת עד דמעות מתנועותיו הראשונות של העובר בבטנך, היה לך פחות זמן להתעניין בבן זוגך, לבלות איתו, לטפח את הזוגיות שלכם, להספיק דברים שעוד רציתם לפני שהתינוק יגיע.

איך מטפלים בזה?

1. אם אפשר למנוע את המצב, מובן שזה עדיף. גם אם הפרטנר שלך לא מראה סימני תחושת נטישה, כדאי להקדיש את השבועות שנותרו עד ללידה לחיזוק הקירבה ביניכם, לבילוי משותף ולתשומת לב זו לזה.

2. גם אם כבר היו לכם שיחות על כך חשוב לדעת שאין כאן ׳אשמים׳. זוגיות היא טנגו לשניים, אל תיכנסו למריבות או הטחת האשמות. האחריות למצב ולשיפורו היא שלכם ביחד.

3. נסו לפנות זמן לביחד-לבד. עשו בזמן הזה דברים ששניכם אוהבים, צאו לבילויים משותפים, היפגשו עם חברים. זה חשוב גם לזוגיות שלכם, גם לתחושת הערך של בן זוגך, וחשוב גם לך להתאוורר לפני הלידה.

4. הקפידו על תקשורת פתוחה ונעימה. גם בימים בהם את  לא חשה במיטבך, זכרי שבן זוגך הוא השותף שלך להיריון ולהורות שתבוא לאחריו. נסי להסביר את עצמך ובקשי ממנו לשתף אותך בתחושותיו. תני מקום לרגשותיו, ונסי למצוא מענה לצורך שהוא מבטא.

 

5. אצל בני זוג רבים תחושות כאלה מתעוררות בעקבות ירידה בתדירות היחסים האינטימיים. אמנם אין לכך פתרון מיידי, אבל לאינטימיות פנים רבים וכדאי למצוא את הדרך ליצור מגע אוהב וקירבה שנכונים לכם כעת – ליטוף, נשיקה, או שינה בחיבוק – כל אלה משדרים לבן הזוג שנוכחותו רצויה וחשובה לך, וכמובן שגם את תרגישי הקלה אם תחושי שיש לך שותף קרוב ומעורב לתהליך ולחוויה.

בן הזוג והלידה

את אמנם עדיין מעט רחוקה מהתאריך המשוער, אבל חשוב שתדעי שמוכנות ללידה היא דבר שהולך ונבנה בחלוף שבועות ההיריון. כיוון שאת חווה את הדרך על עצמך ובשרך, גם המוכנות שלך מתפתחת משבוע לשבוע. בן זוגך זקוק לעזרה שלך כדי להרגיש מעורב במתרחש ולפתח קשר רגשי אל ההיריון. זה חשוב במיוחד לקראת תום ההיריון, גם כדי שיוכל ליצור קשר באופן מהיר יותר עם התינוק שייוולד, וגם בכדי שירגיש רצוי ונחוץ כמלווה שלך בלידה עצמה.

 

עד כדאי לקרוא - על יחסי מין וסקס בהריון

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת