שבוע 36 שבוע 36

שבוע 36 להריון

שבוע 36-הגעת לחודש התשיעי בטרימסטר השלישי. הלידה מתקרבת והפחדים והחששות מוכרים לרוב הנשים. מה עובר על הגוף והעובר שלך בשבוע זה ומה בקשר ללידה בשבוע 36?

רוב ההריון עבר ולמעשה חלק מהנשים יולדות בשלב זה או קרוב אליו. עדיין התל""מ – תאריך לידה משוער הוא בעוד כארבעה שבועות, שהולכים להיות כבדים יחסית ולפעמים מלווים בבצקות, צרבות ולחץ של הבטן על שלפוחית השתן. זה הזמן לקיחת נשימה גדולה ולהתכונן ללידה, גם פיזית וגם בארגונים אחרים כמו ציוד לחדר תינוקות, בחירת סל קל, ארגון תיק ללידה ועוד.

התפתחות העובר בשבוע 36

בשבוע 36 העובר גדל בקצב בכל יום הוא מעלה קצת פחות מ 30 גרם למשקלו ומתחיל גם הוא להתכונן ללידה. כרגע הוא שוקל כ 2.700 קילו ואורכו הממוצע כ 47 סמ. למעשה הוא כבר יכול לצאת לאוויר העולם אבל עדיף שיחכה עוד שבוע שבועיים ברחם המוגן ויגדל. משבוע זה התינוק שייוולד לא יוגדר פג וזה מרגש כי עברת את רובו של ההריון ובעוד מספר ימים תכנסי לחודש תשיעי.

מה קורה לאישה בשבוע 36

הרחם גדל והוא לוחץ – חלק מהנשים ירגישו את הלחץ על הסרעפת ויסבלו לקושי בנשימה ובצרבות שילוו אותן וכמובן בקושי לאכול ארוחות גדולות. חלק אחר מהנשים, אצלן ירדה הבטן, ירגישו את הלחץ באגן ובשלפוחית השתן. כך או כך זה כבד ומקשה על התפקוד היומיומי.

זה שלב בו חשוב לבדוק שלחץ הדם לא עולה והאישה לא סובלת מרעלת הריון. מדובר במצב היכול לקרות כבר משבוע 20 ומאופיין בהופעת בצקות, חלבון גבוה בשתן ועלייה בלחץ הדם. במצב זה יבצעו זירוז לידה מהיר כדי להפסיק את ההריון ולדאוג לשלומה של האישה והתינוק.

מה עוד כדאי לדעת על שבוע 36

תוכנית לידה

- זהו שלב רגשי לא פשוט לחלק מהנשים. ביחד עם השמחה שרב ההריון כבר מאחוריך, יש חששות לגבי הלידה וניסיון להבין מה את רוצה מהלידה עצמה. הפחדים והחששות הם מוכרים ועוברים על רוב הנשים, גם בלידה שנייה שלישית ויותר. כדאי לקרוא על הלידה ולדבר עם חברות או עם הרופא המטפל ולא להישאר לבד עם החששות או הפחדים. אחת הדרכים להתמודד עם הפחדים או החששות היא לנסות לבנות תוכנית לידה, שתעזור לך להבין מה את מצפה מהלידה. http://huggies.co.il/Articles/pregnancy/birth-preparations/birth-plan התוכנית עוזרת ליולדת להבין מה היא מצפה החל משלב משככי כאבים, בדיקות, ליווי בחדר לידה וגם אחרי הלידה לגבי הנקה, ביות ועוד.

בריחת שתן

בשלב זה ובטח גם לפני, ישנו לחץ על שלפוחית השתן ולעיתים תחושה של בריחת שתן בעיקר בזמן שיעול או ההתעטשות. חשוב להתחיל לתרגל תרגילים לחיזוק רצפת האגן, ולדעת שאפשר לטפל בנושא

עיסוי פירנאום

פרינאום הוא האזור המפריד בין פי הטבעת לבין הנרתיק ויש לידות בהן הפירנאום נפגע בזמן הלידה מהלחץ ומיציאת התינוק החוצה. קרעים גדולים יוצרים מגוון של בעיות לאחר הלידה כמו בעיה בשליטה בסוגרים, כאבים בזמן קיום יחסי מין ועוד. ישנה המלצה של חלק מהמילדות והדולות לבצע עיסויים באזור. יש רופאים שיטענו שגם בלי עיסוי הגוף משחרר בתהליך הלידה חומרים הגורמים לאלסטיות של הנרתיק ולגמישות עצמות האגן. זו כמובן בחירה שלך.

טחורים

העיכול איטי יותר בשלב זה של ההריון, והוא לעיתים יוצר תופעה של עצירות. גם עלייה בנפח הדם, עלייה ברמות הפרוגסטרון, הגורם להחלשת שרירי הגוף (כן וגם שרירי פי הטבעת) והלחץ של הרחם הגדל והעובר ,יכולים ליצור טחורים. מה שנשאר זה לשתות הרבה, לדאוג לעשות פעילות גופנית מתונה ובעיקר לדאוג לתזונה עשירה בסיבים.

תרבית נרתיקית ל GBS :

לסטרפטוקוקוס B - הבדיקה מתרחשת בשבוע 34-36 לנשים נשאיות של החיידק. אישה שהתרבית שלה חיובית תקבל עירוי אנטיביוטיקה לאחר הלידה כדי למנוע הדבקה של היילוד בחיידק.

לידה בשבוע 36?  

תינוק אשר ייוולד לאחר השבוע ה- 36 להריון, יוגדר כתינוק שנולד בסיום תקופת ההריון. לידה לפני שבוע 36 יוגדר כפג. רוב העוברים יתהפכו בשלב זה ברחם. ראשם יפנה מטה, כלפי תעלת הלידה

 

שבוע 1

שבוע 2

שבוע 3

שבוע 4

שבוע 5

שבוע 6

שבוע 7

שבוע 8

שבוע 9

שבוע 10

שבוע 11

שבוע 12

שבוע 13

שבוע 14

שבוע 15

שבוע 16

שבוע 17

שבוע 18

שבוע 19

שבוע 20

שבוע 21

שבוע 22

שבוע 23

שבוע 24

שבוע 25

שבוע 26

שבוע 27

שבוע 28

שבוע 29

שבוע 30

שבוע 31

שבוע 32

שבוע 33

שבוע 34

שבוע 35

שבוע 36

שבוע 37

שבוע 38

שבוע 39

שבוע 40

שבוע 41

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת