צירים מדומים צירים מדומים

תאריך לידה משוער: איך יודעים שהלידה קרובה?

הריון ולידה

אחרי בדיקת ההריון החיובית, הגילוי על ההריון בדרך כלל מרגש אך מלווה לעיתים גם במחשבות וחששות. אחת השאלות שעולה היא מתי הלידה תתרחש ואיך יודעים לחשב את התאריך הנכון. לפני הכל חשוב לדעת שתאריך לידה משוער הוא רק משוער. כחמישית מהנשים בלבד יולדות בדיוק בתאריך והשאר לפני ואחרי. ועדיין תאריך הלידה מאפשר לדעת מתי הלידה מתקרבת ועוזר במעקב ההריון.

תאריך הלידה המשוער נבדק וחשוב ,בכדי לייצר מעקב הריון נכון ולבדוק שגם לאמא וגם לתינוק נוח וההתפתחות מתאימה לשלב ההריון. רוב הנשים מחשבות את גיל ההריון מתאריך הביוץ, אבל הרופאים מתייחסים לגיל הווסת האחרונה ומתקנים את הגיל לפי בדיקת האולטרסאונד. הסיבה לכך פשוטה - קל יותר לזכור מתי הווסת האחרונה ולא מתי התרחש הביוץ. כך שלמעשה בשבועות הראשונים של ההריון האישה עדיין לא בהריון.

כדי לדעת איך לחשב את תאריך הלידה המשוער מומלץ להיעזר מעבר לידע מתי היה תאריך הווסת האחרונה, גם ובעיקר בבדיקת אולטרסאונד, שתערך בשלבים הראשונים של ההריון.

בדיקת האולטרסאונד הראשונה בשבוע 7-9 תוכל לתת אינדיקציה ברורה על גיל ההריון וכך לקבוע גם את תאריך הלידה המשוער. האולטרסאונד מאפשר מידע מדויק יחסית.

בדיקה במחשבון הריון לפי תאריך הווסת האחרונה. מחשבון הריון עובד בצורה דומה לחישוב הרופא. הריון מחושב כאמור על פי שבועות. ספירת השבועות מתחילה מהיום בו התחילה הווסת האחרונה. הרופא אליו תגיעי יחשב את גיל ההריון וכך גם את תאריך הלידה המשוער, מיום הווסת וכך גם המחשבון. תתבקשי להכניס למחשבון ההריון את מועד הווסת האחרונה, הוא יחשב על סמך תאריך הווסת את שבוע ההריון ואת תאריך הלידה המשוער.

עוד קצת מידע על גיל ההריון וחישוב תאריך הלידה:

כדי להבין מה תאריך הלידה המשוער כדאי להבין כמה זמן נמשך הריון ואיך מחשבים את זמן ההריון כדאי להכיר קצת את שבועות ההריון, חודשי ההריון והטרימסטרים השונים. הסבתות מדברות על תשעה חודשים, אבל הרופאים נוטים להיות מדויקים ולחשב את ההריון בימים או בשבועות: הריון נמשך 280 ימים, שנספרים למעשה מתחילת המחזור האחרון או 266 ימים מרגע ההתעברות.

בעבר חישבו חודשי הריון הכוונה חישוב של 9 חודשים, אבל חישוב בשבועות מדויק יותר ונוח לחישוב. הרופאים מחשבים שבועות + ימים וכך התייחסו לגיל ההריון. מדובר ב 40 שבועות מתחילת המחזור האחרון או 38 שבועות מההתעברות.

חישוב חודשי הריון ושבועות הריון:

שבוע 6-1: חודש ראשון

שבוע 10-7: חודש שני

שבוע 15-11: חודש שלישי

שבוע 19-16: חודש רביעי

שבוע 23-20: חודש חמישי

שבוע 27-24: חודש שישי

שבוע 32-28: חודש שביעי

שבוע 36-33: חודש שמיני

שבוע 42-37: חודש תשיעי

חישוב זמן ההריון לפי טרימסטרים

טרימסטר ראשון: שבועות 13-1

טרימסטר שני: שבועות 26-14

טרימסטר שלישי: שבועות 42-27

 

לפעמים כל המספרים, השבועות והחודשים נראים מסובכים. יש לנו תחושה שבעוד כמה שבועות כבר תשלטו כהורים לעתיד, בכל המספרים והחישובים לבד, ועדיין אנחנו כאן להזכיר לכם שמחשבון הריון וחישובים נכונים לסטטיסטיקה. בפועל לכל תינוק יש קצב קצת אחר ותאריך בו הוא נולד. תאריך לידה משוער נותן הערכה בלבד לגבי זמן הלידה. בפועל, רוב הנשים יולדות בין שבוע 38 לשבוע 42 ולא תמיד בתאריך שסימנתם ביומן.

 

 

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת