צירים מדומים צירים מדומים

צירים מדומים

זה אולי הדבר הכי מפחיד לקראת סוף ההריון – צירי לידה. עד כמה זה כואב באמת ואיך נדע שאלו באמת צירים, המצריכים להגיע לחדש לידה ולא כאבי בטן? מסתבר שלכל הבלבול הזה מתווספים צירים מדומים, המגיעים בשלבים שונים של ההריון ויכולים לגרום לתחושה שהנה הלידה קרבה.

אז נכון צירי לידה כואבים אבל הם לפחות מקרבים אותנו ללידה ולעומתם צירים מדומים כואבים גם הם אבל מסתבר שאין להם שום תפקיד ממשי בלידה עצמה. רגע לפני שאת מבולבלת ננסה לעשות סדר במושגים והסביר מה ההבדל בין צירים לצירים מדומים.

לפני הכל מהם צירים?

צירים הם ביטוי להתכווצות של שריר הרחם שנועדה לכוון את העובר לעבר תעלת הלידה. הם מרגישים הרבה פעמים כגל, שמתחיל בכאב קל המתגבר מאד ואז שוב יורד בעוצמת הכאב.

למה זה כואב?

מדובר על התכווצות בשריר שיוצרת את הכאב. לא לגמרי ברור המנגנון הגורם לכאבים אלו. משערים שירידה ברמת החמצן לשריר עצמו או לחץ על קצות העצבים באזור צוואר הרחם, גורמים לכאבים הללו.

מה הם צירים מדומים:

צירים מדומים או בשמם הרפואי צירי בריקסטון היקס, הם צירים המגיעים בדרך כלל בסוף ההריון החל משבוע 27, הם מרגישים כמו התקשות בבטן, מלווים בכאב, אבל הם לא צירים המובילים ללידה. ברקסטון היקס הקרויים על שם הרופא שזיהה אותם לראשונה, נגרמים ממתיחת שרירי הרחם ממש כמו צירי הלידה האמיתיים. צירי ברקסטון עוזרים לגוף להיערך ללידה על ידי מתיחה והרפיה של שרירי הרחם, אף שהם אינם גורמים לפתיחה של צוואר הרחם.

צירי בריקסטון היקס הם כאמור צירים מדומים, הם לא סדירים ובדרך כלל מפסיקים במנוחה או בשתייה מרובה. הרפיה, או אמבטיה ושכיבה על הצד יעצרו אותם, לעומת צירים אמיתיים שימשיכו ויתגברו גם במנוחה.

צירים מדומים חלשים יותר מצירי לידה וקצרים יותר. אם זו לידה ראשונה קשה באמת להשוות לדבר האמיתי, אבל אם את מרגישה שהם חזקים מאד ולא נרגעים במנוחה, כדאי להתייעץ עם רופא.

מה כדאי לעשות כדי להפסיק את הצירים המדומים?

צר לנו לבשר שאין דרך אמיתית לעצור את התופעה ולמנוע צירי מדומים וחלק גדול מהנשים יחווה אותה כנראה, במהלך החלק האחרון של ההריון. את הכאבים של הצירים המדומים ניתן לעצור, לעומת הצירים האמיתיים.

לחלק מהנשים דווקא תזוזה עוזרת, הליכה איטית, ישיבה על כרית פזיו ותנועה של האגן. לנשים אחרות דווקא ההרפיה בשכיבה או במקלחת או אפילו עיסוי בגב התחתון.

מה הם הסימנים לצירי לידה?

צירי לידה מזכירים בהתחלה כאבי מחזור, שהולכים ומתחזקים עם הזמן, התחושה היא כאמור כמו גל שמתחזק ואז נרגע. הכאב לרוב מוקרן גם לגב התחתון ולרגליים. לעומת צירי בריקסטון היקס, צירי לידה הם צירים סדירים. וניתן למדוד את תדירותם מתחילת הציר ועד תחילת הציר הבא.

מתי כדאי לפנות למיון יולדות?

לפני הכל חשוב לזכור שאת מרגישה הכי טוב מה קורה בגוף שלך ולכן אם יש לך ספק כדאי להגיע ולהיבדק, במקרה שטעית יחזירו אותך הביתה, כך שלא יגרם נזק. כדאי לפנות לבדיקת רופא כאשר:

  • קיימת הרגשה חריגה או אי נוחות.

  • הצירים מלווים בהפרשה מימית או דמית.

  • הצירים מתגברים והופכים לסדירים וחזקים יותר.

  • בשבוע 37 או יותר

  • ברגע שהצירים סדירים ומופיעים כל ארבע-חמש דקות, מומלץ לצאת לבית החולים.

בשורה תחתונה – אם יש ספק אין ספק – אם את מרגישה מבולבלת, או כואבת, תתייעצי עם רופא כדי לוודא שמה שאת מרגישה אינו מעיד על צירים מוקדמים אמיתיים.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת