שבוע 30 שבוע 30

שבוע 30 להריון

שבוע 30 להריון ואף אחד לא יכול להתבלבל שבבטן גדל עובר – הבטן גדולה, קצת לוחצת, ולא תמיד נח ללכת או לעמוד זמן רב. ההריון מתקרב לסיומו ועכשיו נשאר לאכול טוב כדי לתת לעובר ולך את על הוויטמינים והמינראליים שאתם זקוקים להם

התפתחות העובר בשבוע 30

העובר ממשיך לגדול בבטן ומשקלו הממוצע הוא 1.4 קילו. אנחנו מגדישים שזהו משקל ממוצע כיוון שישנה שונות גדולה בין עוברים בשלב הזה. אורכו כ 40 סנטימטר ולמעשה הוא כבר יחסית גדול. אמנם עדיף לא ללדת בשב הזה אבל ראוותיו יחסית בשלות.

העובר ממשיך לגדול וגם מי השפיר מתרבים. כרגע נפחם כ 700 מלל.

מה קורה לאישה בשבוע 30

זוכרת את העייפות בתחילת ההריון, זו שגרמה לך לנוח לכמה דקות ולהתעורר אחרי שעתיים? אז הנה העייפות חוזרת ואת מוצאת את עצמך עייפה בשעות שונות. הדבר קשור גם לגדילה הגדולה של העובר וגם למשקל שאת סוחבת כרגע. כמובן שכבר קשה למצוא תנוחה לשינה טובה וגם זה גורם לעייפות. מלבד ניסיון לישון ולתכנן את היום שלך היטב, קשה לייעץ. העייפות הזאת תשתפר אחרי הלידה, ואז היא תתחלף בעייפות של טיפול בתינוק.

זה זמן לחשוב על קורס הכנה ללידה - קורס הכנה ללידה חשוב להבנת התהליכים ואפילו הטרמינולוגיה הרפואית. להבנה הזאת יש משמעות על היכולת שלך להירגע ולא להילחץ ממילים המושמעות על ידי הרופאים או המיילדת וכך גם להחליט על דברים הנכונים לך כמו האם לבקש אפידורל ומתי ומה ניתן לעשות כדי להכין את צוואר הרחם ללידה.

קורס הכנה ללידה גם מכין לקראת הורות ובחירה בהנקה או תמ""ל. בקורס בדרך כלל מתייחסים לימים הראשונים בבית ועל ההסתגלות להורות החדשה ולתינוק החדש, לאמבטיה ראשונה או החתלה ראשונה.

איזה קורס הכנה לידה לבחור?

כל זוג יכול לבחור את ה""קורס המתאים לו"". ישנם קורסים במתכונות שונות ובגישות שונות. מומלץ לפני הבחירה לדבר קצת עם המיילדת או הדולה המעבירה את הקורס ולשמוע ממנה מה הגישה שלה והאם אתם מתחברים לדברים.

עוד על קורסים להכנה ללידה ניתן לקרוא כאן https://www.huggies.co.il/pregnancy-and-birth/pregnancy-stages/30-week/childbirth-preparation

מה עוד כדאי לדעת על שבוע 30

רעלת הריון - זה שלב בו חשוב לבדוק שלחץ הדם לא עולה והאישה לא סובלת מרעלת הריון. מדובר במצב היכול לקרות כבר משבוע 20 ומאופיין בהופעת בצקות, חלבון גבוה בשתן ועלייה בלחץ הדם. במצב זה יבצעו זירוז לידה מהיר כדי להפסיק את ההריון ולדאוג לשלומה של האישה והתינוק.

טחורים – העיכול איטי יותר בשלב זה של ההריון והוא לעיתים יוצר תופעה של עצירות. גם עלייה בנפח הדם, עלייה ברמות הפרוגסטרון, הגורם להחלשת שרירי הגוף (כן וגם שרירי פי הטבעת) והלחץ של הרחם הגדל והעובר ,יכולים ליצור טחורים. מה שנשאר זה לשתות הרבה, לדאוג לעשות פעילות גופנית מתונה ובעיקר לדאוג לתזונה עשירה בסיבים.

צרבת - ההורמונים המשתנים בהריון יוצרים רפיון קל בשרירים ולכן השוער, החוסם את מעבר מיצי העיכול לוושט רפוי קצת יותר. במקביל בסיום ההריון הלחץ של התינוק על הבטן לקראת סוף ההריון לא תמיד נעים, והלחץ יכול ליצור צרבת.

סימני מתיחה -הריון גורם לשינויים הורמונליים שונים בגוף. חלק מההורמונים מעכבים את תהליך הבנייה של העור, ושינויים במידת הגמישות של סיבי הקולגן והאלסטין, אחראים על גמישות העור. כל זה יוצר מצב בו העור לא מספיק לייצר רקמות חדשות באותו יחס לגדילה של הבטן והמתיחה של העור ואת זה רואים בצורת סימני מתיחה.

אילו בדיקות מצפות בטרימסטר השלישי?

הערכת המשקל

בשבוע 30-32 מבוצעת הערכת משקל. הערכת משקל היא לעובר כמובן ולא לך 😊 והמטרה לראות שקיימת גדילה תקינה ועקבית של העובר והשלייה במצב טוב.

ניטור דופק העובר

שבוע 34-35 ייבדק הדופק העוברי. זוהי לא בדיקה שנערכת לכל הנשים, אלא רק בהחלטת רופא או בעקבות ירידה בתנועות העובר.

תרבית נרתיקית ל GBS :- לסטרפטוקוקוס B

הבדיקה מתרחשת בשבוע 34-36 לנשים נשאיות של החיידק. אישה שהתרבית שלה חיובית תקבל עירוי אנטיביוטיקה לאחר הלידה כדי למנוע הדבקה של היילוד בחיידק.

שבוע 1

שבוע 2

שבוע 3

שבוע 4

שבוע 5

שבוע 6

שבוע 7

שבוע 8

שבוע 9

שבוע 10

שבוע 11

שבוע 12

שבוע 13

שבוע 14

שבוע 15

שבוע 16

שבוע 17

שבוע 18

שבוע 19

שבוע 20

שבוע 21

שבוע 22

שבוע 23

שבוע 24

שבוע 25

שבוע 26

שבוע 27

שבוע 28

שבוע 29

שבוע 30

שבוע 31

שבוע 32

שבוע 33

שבוע 34

שבוע 35

שבוע 36

שבוע 37

שבוע 38

שבוע 39

שבוע 40

שבוע 41

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת